doorbreekdecirkel header doorbreekdecirkel header doorbreekdecirkel header

Lezersrecensie De Ondernemende Professional

Overleven en overhouden de adviesbranche
Kijk de berichten op www.consultancy.nl en andere vakpers er maar op na; de adviesbranche verkeert al een tijdje in zwaar weer. Zeker als we kijken naar groei, omzet, tarieven en winst. Wat te doen? Kwakman & Zomerdijk benadrukken in hun boek –middels de bekende lijstjes, schema’s en modellen- het belang van waardecreatie voor (bestaande) klanten, de inzet van professioneel relatiemanagement, personal branding, de marketingpiramide voor consultants en het aanbrengen van focus in het acquisitieproces. Niet vreemd aangezien het soort ‘best of’ is van een reeks eerder verschenen publicaties op dit gebied en zo wezenlijke inzichten bundelt over bedrijfsvoering in de consultancybranche.

Nieuw is de setting van een structureel gewijzigde adviesmarkt en de verschillende typen ondernemende professionals die daarin opereren (expert, vertrouwenspersoon, marktontwikkelaar, innovator). De tijd van uurtje factuurtje is –definitief?- voorbij, kennis wordt minder waard en de klantrelatie divergeert. Kwakman & Zomerdijk houden een warm pleidooi voor een passende strategische positionering (focus, full-service, diversificatie, businessteams) en zetten aan tot de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen (co-creatie, flexibilisering, kennis productiseren, labels, webbased). Door het boek heen komen we 25 praktijkcases tegen die losjes illustreren welke keuzes dienstverleners maken en wat ‘lessons learned’ zijn in het nieuwe speelveld (o.a. TNO, Hay, Boer & Croon, DHV, PNO, Deloitte).

Het boek is een aanrader voor iedereen die in één keer inzicht wilt aan welke knoppen je kunt draaien om een adviesorganisatie op koers te krijgen en houden. Maar ook voor zelfstandige professionals die zich bezinnen op hun toekomst biedt het boek prima aangrijpingspunten. Je moet echter wel bereid zijn los te komen van bestaande (machts-)structuren, creatief willen zijn in het bedenken van nieuwe businessmodellen en de wil hebben om voortdurend te luisteren naar de klanten om daarmee de dienstverlening te innoveren. Ga er maar aan staan!

C. de Haas (bron: ManagementBoek.nl: http://mgtbk.nl/jdy

 

Reageren

4 Reactie(s) >>

Most places will give you a free quote, meainng no charge for it. if you want an accurate quote though, they will have to run your credit, which should still be of no charge to you. And they do&1;82n7#t just run a regular credit report, each company has their own matrix and a copy of your credit report will be of no use to them. anyplace that charges you is a place to stay away from!

Geplaatst door Hollie op 12-05-2016 om 20:05:29

Amoxicillin Pets Order Nolvadex Online On Sale Real Bentyl Acheter Viagra Quebec Cheap Deltasone For Sale Kamagra Price Thailand Comprar Cialis Directorio viagra cialis Keflex No Rx Keflex Manufacturer Cheap Prozac No Rx How Do I Buy Viagra Online Spain Amoxicilline Qualimed 250 Mg cialis buy online Zithromax Order Online

Geplaatst door KennBuple op 19-02-2017 om 21:02:04

Four to five associated with this liquid has to be consumed each week to find the desired result. Use these circumspectly however, while they may lower glucose levels, that\'s an inadequate effect that face men whose blood glucose levels are properly balanced.

Geplaatst door Aeasegrergom op 31-08-2017 om 18:08:26

Comprar Cialis 5 Mg Online Buy Nexium Online Australia tadalafil cialis from india Cialis Y Consumo De Alcohol Finasteride Cheap Propecia Vente Libre

Geplaatst door Kelwhit op 27-09-2019 om 18:09:43

Naam



E-mailadres



Plaats een reactie



Niet leesbaar? Nieuwe tekst.

Afbeelding








Afdrukken E-mailen Facebook Twitter Linkedin Google Bookmarks

<< Ga terug